Günahlar ve Günahkârlarla İlgili Sünnetullah
Günahlar ve Günahkârlarla İlgili Sünnetullah/Allah'ın
Değişmez Yasaları
a- Kim Günah ve Kötülük Yaparsa Cezâsını Bulur:
Günahları işlemek, işleyenine
bakmaksızın, cezânın uygulanmasını gerekli kılar. Günahların işlenmesinde ve ona
gereken cezâda sünnetullah, genel ve kesin olup bütün yaratıklar için
geçerlidir. Ne bir kişiden, ne ümmetten, ne de cemaatten geri bırakılmaz.
Müsâmaha/tolerans sözkonusu değildir. Allah âlemlerin Rabbi'dir. Herkes bu genel
kanunun önünde eşittir. Günah işleyen her kimse, sünnetullah gereği cezâsını
görür. Allah bu genel kuralı açıklarken: "Ne sizin kuruntularınız, ne de ehl-i
kitabın kuruntuları (gerçektir); kim bir kötülük/günah işlerse onun cezâsını
görür ve kendisi için Allah'tan başka dost da, yardımcı da bulumaz."
(4/Nisâ, 123) buyurmaktadır. Âyetin lafzı âmm (genel) olduğundan kâfir ve
mü'min herkes kötü ameliyle/günahıyla cezâ görecektir.
GÜNAH
- GÜNAH..
- Büyük Günah İşlemenin Neticesi
- c- Allah'ı Unutma
- Âdem'in Günahının Tüm İnsanlığa Dünyadaki Cezâsı
- g- Günahlar, Mü'minin Şeytana Karşı Direncini Zayıflatır
- b- Hukukî Yönden
- Sağır (Küçük Günâhlar)
- Kebâirin Özellikleri
- d- Allah'ı, Peygamber'i ve Allah Yolunda Cihadı İkinci Dereceye Koyma
- Aslî Günahtan Kurtulma Yolları a- Fedâ (Fidâ)
- h- Günahlar, Musîbetlerin Sebebidir
- B- Âhirette Cezâlandırma
- Günah ve İsyanın Sonuçları
- Küçük Günahlar
- e- Nifak (İnançta İkiyüzlülük)
- b- Vaftiz
- i- Musîbetlerin Tümünün Sebebi, Günah ve İsyan Değildir
- 1- Ahlâkî (Psikolojik) Cezalar a- Selbî Ahlâkî Cezalar (Mahrûmiyet Yönüyle Cezalar)
- Günah; Anlam ve Mâhiyeti Günah Kelimesinin Anlamı
- Lemem
- f- Allah'ın İndirdiğiyle Hükmetmemek
- c- Günah İtirafı ve Günah Çıkarma
- Fert ve Cemaatin/Toplumun Gördüğü Musîbetlerin Doğru Değerlendirilmesi
- b- İcâbî Ahlâkî Cezalar (Psikolojik Yaptırımları Olan Cezalar)
- Günah Kavramıyla İlgili Kur'ân-ı Kerim'deki Kelimeler
- Günahların Çeşitleri
- g- Şeytanın Allah'ın Emrinden Çıkışı
- 2- Yahûdilikte Günah Anlayışı
- 1- Musîbetlerin Sebeplerini Bilmek
- 2- Fizik Cezalar
- a- Cünâh.
- Muhâtaba Göre Günahlar
- 2- Dinî Emir ve Yasaklarda Gevşeklik ve İhmal
- 3- Semâvî Olmayan (Bâtıl) Dinlerde Günah
- 2- Kendinden Başkasını Ayıplamamak
- Günahtan Kurtulma Yolları a- Dünyada Kurtulma Yolları
- b- İsm..
- 1- Allah'a Karşı Günah
- a- Yalan Haber Yaymak ve Yalancı Şahitlik
- 4- Felsefî Düşüncede Günah
- Kendimizi Kınamanın Faydası
- b- Âhirette Kurtulma Yolları
- c- Zenb.
- 2- İnsanlara Karşı Günah
- b- Allah Adı Anılmadan Kesilen Hayvanların Etini Yemek
- Existencializme.
- 3- Musîbetlere Karşı Nefsi Korumak
- Konu ile İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar
- d- Vizr
- 3- İnsanın Kendisine Karşı Günahı
- c- Zulüm
- Peygamberlerin Günahsızlığı; İsmet
- 4- Musîbetleri Bertaraf Ederken Sabra Yapışmak
- e- Habîs.
- Günahın Zıddı; Sevap.
- d- Servetiyle Şımarma
- Günah Duygusu
- Musîbetleri Def Etmek Sabra Aykırı Değildir
- f- Şikak.
- Karşılık Olarak Sevap
- e- Livâta (Homoseksüellik)
- Günahlar ve Günahkârlarla İlgili Sünnetullah/Allah'ın Değişmez Yasaları a- Kim Günah ve Kötülük Yaparsa Cezâsını Bulur
- Günahın Cezâsı ve Günahtan Kurtulma.
- Günah Olayı
- Mükâfat Olarak Sevap
- f- Çirkin Söz (Sebb)
- b- Kötülüğün Cezâsı Kötülüktür; Bir Günah İşleyen Sadece Onun Kadar Cezâlanır
- A- Dünyada Cezalandırma 1- Günahkâr Kavimlerin Cezalandırılması
- Kur'ân-ı Kerim'de Günah Kavramı
- Günahkârlık; Fısk.
- Hıristiyanlıkta ve Diğer Dinlerde Günah Anlayışı 1- Hıristiyanlık Günah Anlayışı Aslî Günah
- c- Kötülüğe/Günaha Rızâ Göstermek Toplumun Genelinin Cezâsını Gerektiren Bir Günahtır
- Cezalandırma Zamanları
- Hadis-i Şeriflerde Günah Kavramı
- 1- İnançla İlgili Fısk.
- Esas Suçlu Kadındır
- d- Umûmî Cezânın Sebebi
- Cezalandırmaları Nakletmenin Hikmeti
- Büyük Günahlar Kebâir
- a- Allah'a İnançsızlık
- Mutlu Günah
- e- Günahlar, Sahibini Helâke Sürükler
- 2- Mü'minlerin Günah Davranışlarına Yönelik Cezalar
- Büyük Günahların Belirtileri
- b- Allah'ın Ayetlerini Yalanlama
- Ölümün Sebebi de Aslî Günahtır
- f- Kuvvetli de Olsa Toplum, Günahı Sebebiyle Yok Olur
- a- Ahlâkî Yönden