Eski Ahit Neden Değiştirildi
Eski
Ahit Neden Değiştirildi?
Eski Ahit ve Kuran iki ayrı Hz.
İbrâhim'den bahseder. Kuran'da Hz. İbrâhim putperest bir topluluğa elçi olarak
gönderilmiştir. Kavmi göğe, yıldızlara, aya ve çeşitli putlara tapmaktadır. O
ise kavmiyle mücâdele eder, onları batıl inanışlarından geri çevirmeye çalışır,
bu nedenle de başta babası olmak üzere tüm kavmin düşmanlığı ile karşılaşır.
Oysa bunların hiçbiri Eski Ahit'te yer
almaz. Hz. İbrâhim'in ateşe atılması, kavminin putlarını kırması gibi olaylar da
Eski Ahit'te bulunmaz. Hz. İbrâhim'in Eski Ahit'teki konumu, daha çok
Yahûdilerin atası şeklindedir. Eski Ahit'teki bu tablonun "ırk" kavramını ön
plana çıkartmak isteyen Yahûdi önde gelenleri tarafından çizildiği ise açıktır.
Kendilerinin Allah tarafından ebediyen seçilmiş ve üstün kılınmış bir halk
olduklarına inanan Yahûdiler, bilerek ve isteyerek Kutsal Kitaplarını tahrif
etmişler ve söz konusu inanış doğrultusunda eklemeler ve çıkarmalar yapmışlardır.
Bu Sebepten dolayıdır ki Eski Ahit'te anlatılan Hz. İbrâhim, sadece Yahûdilerin
atasıdır.
Eski Ahit'e inanmakta olan
Hıristiyanlar da Hz. İbrâhim'in Yahûdilerin atası olduğunu düşünürler; ancak bir
farkla: Hıristiyanlar'a göre Hz. İbrâhim bir Yahûdi değil, bir Hıristiyan'dır.
Irk kavramını Yahûdiler kadar önemsemeyen Hıristiyanlar'ın bu tutumu, bu iki
dinin arasında bir çatışmaya ve tartışmaya yol açmıştır. Allah, Al-i İmran
Sûresi, 65-68. âyetlerinde bu tartışmalara şöyle bir açıklama getirir:
"Ey Kitap ehli, İbrâhim konusunda ne
diye çekişip tartışıyorsunuz? Tevrat da, İncil de ancak ondan sonra
indirilmiştir. Yine de akıl erdirmeyecek misiniz?
İşte sizler böylesiniz; (diyelim ki)
hakkında bilginiz olan şeyde tartıştınız, ama hiç bilginiz olmayan bir konuda ne
diye tartışıp duruyorsunuz? Oysa Allah bilir, sizler bilmezsiniz.
İbrâhim, ne Yahûdi idi, ne de
Hıristiyan'dı: ancak, O hanif (muvahhid) bir müslümandı, müşriklerden de
değildi.
Doğrusu, insanların İbrâhim'e en yakın
olanı, ona uyanlar ve bu peygamber ile iman edenlerdir. Allah, mü'minlerin
velîsidir."
(3/Âl-i İmran, 65-68)
Kuran'da Hz İbrâhim, Eski Ahit'te
yazandan tamamen farklı olarak kavmini uyarıp korkutan ve onlarla mücâdeleye
girişen bir kişidir. Küçük yaşlardan başlayarak putlara tapmakta olan kavmini
uyarmış ve onlara bu davranışlarından vazgeçmelerini öğütlemiştir: "İbrâhim
de; hani kavmine demişti ki: Allah'a kulluk edin ve O'ndan sakının, eğer
bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır."
(29/Ankebût, 16); "Eğer
yalanlarsanız, sizden önceki ümmetler de (elçilerin çağrısını) yalanlamışlardır.
Elçiye düşen ise, yalnızca açık bir tebliğdir."
(29/Ankebût, 18)
Kavminin Hz. İbrâhim'e olan cevabı
ise onu öldürmeye teşebbüs etmek olmuştur: "Bunun üzerine kavminin
(İbrâhim'e) cevabı yalnızca: 'Onu öldürün ya da yakın' demek oldu. Böylece Allah
onu ateşten kurtardı. Şüphesiz bunda, iman eden bir kavim için âyetler vardır."
(29/Ankebût, 24)
Kavminin kötülüklerinden kurtarılan
Hz. İbrâhim bu olaylardan sonra hicret etmiştir: "Ona bir düzen (tuzak)
kurmak istediler, fakat biz onları daha çok hüsrana uğrayanlar kıldık."
(21/Enbiyâ, 70); "Sizden
ve Allah'tan başka taptıklarınızdan kopup ayrılıyorum ve Rabbime duâ ediyorum.
Umulur ki, Rabbime duâ etmekle mutsuz olmayacağım."
(19/Meryem, 48)
HELÂK
- HELÂK..
- Allah, Bazen Bir Zâlimi Diğer Bir Zâlimin Üzerine Musallat Ederek Cezâlandırır
- Hangi Toplumlar Helâk Edildi?.
- Kavmin Hz. Nûh'u Yalanlaması
- Tûfân'ın Arkeolojik Delilleri
- Âd Kavmi Nasıl Helâk Edildi?.
- Hz. Süleyman'ın Sarayı
- Helâk; Anlam ve Mâhiyeti
- Zâlimler Kurtulmazlar
- Helâkten So a
- Hz. Nûh'a Uyanların Küçük Görülmeleri
- Tûfân'dan Söz Eden Din ve Kültürler
- Semûd Kavmi
- Ashâb-ı Kehf
- Tehlike (tehlüke)
- Nice Kavim Kendi Zulümleriyle Helâk Olmuştur
- Kâfir Toplumların İmtihanı
- Allah'ın Hz. Nûh'a Üzülmemesini Hatırlatması
- Tevrat'ta Nûh Tûfânı
- Hz. Sâlih'in Tebliği
- Ashâb-ı Kehf Efes'te mi?
- Toplumsal Helâkler
- Zâlim Toplumların Helâki İçin Belli Bir Ecel (Süre) Vardır
- Helâk Sırasında Kâfirlerin "İman Ediyorum!" Demesi Fayda Vermez.
- Hz. Nûh'un Duâları
- İncil'de Nûh Tûfânı
- Semûd Kavmi Hakkındaki Arkeolojik Bulgular
- Ashâb-ı Kehf Tarsus'ta mı?.
- Kur'an'da Sünnetullah ve Toplumlarla İlgili Sünnetullah Özellikleri
- Bir Devlet, Küfür İle Ayakta Durabilir Ama Zulümle Duramaz
- Kur'ân-ı Kerim'de Helâk Kavramı
- Geminin Yapılışı
- Tûfân'la İlgili Diğer Kültürlerdeki Bilgiler
- Sulara Gömülen Firavun.
- Helâk Kavramıyla İlgili Âyet-i Kerimeler
- I. Toplumların Yapılarıyla İlgili Sünnetullah Özellikleri
- Zulmün Cezâsından Ümmeti Korumanın Yolları
- Hadis-i Şeriflerde Helâk Kavramı
- Hz. Nûh'un Kavminin Suda Boğularak Helâk Olması
- Hz. İbrâhim ve Kavmi
- Firavunların Otoritesi
- Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar
- II. Mü'min Toplumlarla İlgili Sünnetullah Özellikleri
- Zulme Râzı Olmamak
- Gazâb; Helâk Kavramına Yakın Anlamı Olan Bir Cezâ. Allah'ın Sıfatı Olarak Gazap, Helâk ve Azâb
- Hz. Nûh'un 'Oğlunun' da Helâk Olması
- Eski Ahit'te Hz. İbrâhim'in Doğum Yeri
- Dinî İnançlar
- III. Kâfir toplumlarla ilgili Sünnetullah Özellikleri
- Toplumsal ve Siyasal Zulme Karşı Yardımlaşmak
- Allah'ın Gazâbına Uğrayanlar
- Tûfân'dan Mü'minlerin Kurtulmaları
- Eski Ahit Neden Değiştirildi?.
- Tek Ta ıya İnanan Firavun; IV. Amenofis
- Helâk Konusunda Sünnetullah.
- Zulmedenlere Az da Olsa Meyletmek
- Gazap Edilenleri Dost Edinmek
- 'Tûfân'ın Fiziksel Özellikleri
- Lût Kavmi ve Altı üstüne Getirilen Şehir
- Hz. Mûsâ'nın Gelişi
- Helâklerin Sebepleri
- Zâlime Yardımcı Olmak
- Azâb; Helâk Kavramına Yakın Anlamı Olan Diğer Bir Cezâ.
- Geminin Yüksekçe Bir Yere Oturması
- Lût Gölü'ndeki "Apaçık Âyetler".
- Firavun'un Sarayı
- Toplumların helâklerinin temel sebeplerini, âyetlerden yola çıkarak şöyle izah etmek mümkündür a- Uyarıcıları Yalanlama
- Zâlime Duâ Etmek
- Kavimlerin Helâki
- Tûfân Olayı'nın İbret Verici Olması
- Pompei de Aynı Sona Uğramıştı
- Firavun'a ve Yakın Çevresine Gelen Felâketler
- b- Başlarına Gelen Belâ ve Musîbetlerden Ders Almama
- Müslüman Cemaatin Zâlimlere Meyletmeye Benzer Davranışlardan Sakınması
- Önceki Nesiller
- Allah'ın Hz. Nûh'u Övmesi
- Âd Kavmi ve Kumların Atlantis'i Ubar Kenti
- Mısır'dan Çıkış
- c- İstikbâr (Büyüklük Taslama)
- Helâk Çeşitleri a- Suda Boğulmak
- Nûh Tûfânı
- Tûfân Yerel Bir Âfet miydi?.
- İrem Şehri Hakkındaki Arkeolojik Bulgular
- Firavun ve Adamlarının Suda Boğulmaları
- d- Zulüm
- b- Rüzgâr ve Sarsıntı
- Kuran'da Hz. Nûh ve Tûfân.
- Gemiye Bütün Hayvanlar Alındı mı?.
- Âd Kavmi'nin İnsanları
- Sebe' Halkı ve Arîm Seli
- Zulmün Cezâsı
- c- Taş Yağmuru
- Hz. Nûh'un, Kavmini Dine Davet Edişi
- Sular Ne Kadar Yükseldi?.
- Âd'ın Torunları Hadramîler
- Sebe' Devleti'ne Gönderilen Arim Seli
- Zâlimin Dünyada Cezâlandırılması
- d- Maymunlaşma ve Domuzlaşma
- Hz. Nûh'un, Kavmini Allah'ın Azâbına Karşı Uyarması
- Nûh Tûfânı'nın Yeri
- Âd Kavminin Pınarları ve Bahçeleri
- Hz. Süleyman ve Sebe' Melîkesi