Mürcie
Mürcie:
Suç işleyen insanın âhiretteki durumuyla ilgili
yorumları bakımından bu kamp, müslümanların çoğunluğundan kopmuştur. Bu
topluluğun, sözkonusu noktadaki inanışlarının özeti şudur:
1)
Küfür hariç, hiç bir suç ve günahın imana zararı yoktur. Yani, kişi eğer müminse
işlediği hiç bir günah karşılığında âhirette ceza görmez.
2)
Küfür, ya da aynı yola çıkan şirk, nifak ve irtidad gibi bir nedenle eğer kişi
İslam Dini'nin dışında ise o da istediği kadar ibadet etsin, Allah'ın emir ve
yasaklarına uygun davransın bunun ona hiç bir yararı yoktur.
Bu iki kanaattan birincisi, Ehl-i Sünnet'in
görüşüne aykırıdır. Bilakis Allah Teâla dilerse suçluyu afetmez, Onu, takdir
edeceği bir cezaya çarptırabilir. İkinci kanaatları ise kitaba ve sünnete
uygundur. Ancak ne ilginçtir ki Mürcie gibi sivri yorumlarıyla Müslüman
çoğunluğa ters düşmüş insanlardan daha gafil birçok kimse vardır ki,
genellikle Thomas Edison'u örnek göstererek, dünyayı aydınlatan böyle bir
adamın, iman etmemiş olduğu için nasıl olur da cennete girmeyeceğini ya da
cehenneme gireceğini tepkiyle karşılamaktadırlar ! Her şeyden önce Edison'un,
son nefesini hangi din ve inanç üzerinde iken verdiği, Allah'dan başka kimse
tarafından bilinmediği için müslümanlar böyle bir konuyu tartışmazlar. İkinci
önemli nokta da şudur ki: Allah Teâlâ, hangi tür günahı afetmeyeceğini ve
hangilerinden dolayı kimleri afedeceğini Nisa Sûresi'nin 116'ıncı Âyet-i
Kerime'sinde açıklamıştır.
Bu kelâmcı kampları kendi aralarında o kadar çok
fraksiyonlara ayrılmışlardır ki İslam İlim otoriteleri bunların her birni ayrı
ayrı eleştirmek ve hakkındaki yargıyı ona göre belirtmek durumunda
kalmışlardır.
[1]
[1]
Ferit Aydın, İslam'da İnanç Sistemi, Kahraman Yayınları: 91-92.
İMAN-MUMİN
- İMAN.. İman; Anlam ve Mahiyeti
- İmanla İlgili Sünnetullah (Allah'ın Değişmez Yasaları)
- Matbu İman
- 1- Yanlış Algılama
- Birinci Kısım Tasdikle İlgili İtikadiyat'tır
- Kur'an'da İman.
- İmanın Sahih (Geçerli) ve Kabule Şayan Olmasının Şartları
- Mevkuf İman
- 2- Kuşku İle Algılama
- İkinci Kısım Dille Alakalı Ameller
- İmanın Dereceleri 1) İcmali İman
- İmanı Bozan Haller
- İman ve Gayb, İnanabilme Yeteneği
- 3- Çözümleyememe
- Üçüncü Kısım Bedenî Ameller
- 2) Tafsili İman
- 1) Cibt ve Tağuta İnanmak
- İman ve Diyalektik.
- 4- Kavrama Veya Duyumsama
- 1. Çeşit Muayyen Şeylere Ait Olanlar
- Tafsili İmanın Dereceleri ve İman Esasları
- 2) Şirk Koşmak
- Kelâmcı Kamplar
- 1- Sağlam Duyular
- 2. Çeşit Kendisine Tabi Olanlarla İlgili Şeyler
- İman Artar, Eksilir mi?.
- 3) Kâfirleri Veli ve Yönetici Tanımak
- Mu'tezilîler
- 2- Akıl
- 3. Çeşit Âmmeye Müteallik Şeyler
- İmanın Muhafazası, Kazanılmasından Daha Zordur
- Bâtıla İman.
- Mürcie
- 3- Doğru Haber
- İmanın Gerektirdikleri
- İman Esasları
- İman Açısından Kâinâta Bakış
- a) Allah Elçisinin Verdiği Haber
- İman ve İslam..
- Sosyal Ve Toplumsal Faktör Olarak İman
- Varlık Realitesi ve Kainat Tablosunda İnsan...
- b) Mütevâtir Haber
- İman ve Amel
- İman Sözcüğünün Terimsel Anlamı ve İman-Vicdan Sorunu.
- Neden mi?.
- İlham..
- İman Amelden Bir Cüz müdür?.
- İmanın Niceliği
- Madde ve Hayat
- MÜ'MİN..
- İman, Tasdik ve İkrar
- Taklîdî İman
- İman-Amel İlişkisi
- Mü'min Kelimesinin Anlam Sahası
- Tasdikin Derece ve Türleri
- Tahkıykî İman
- Kur'ân'ın Bütünlüğü İlkesi ve İman
- Mü'min Kime Denir?.
- İslam Istılahında İmanın Manası, Hakîkati ve Rükûnleri
- Makbûl İman
- Genel Çizgileriyle İmansızlık (Küfür)
- Mü'minlerin Özellikleri
- İman ve İnkâr Yönünden İnsanlar
- Merdûd (Reddedilmiş) İman
- İmanın Temel İlkeleri
- Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar
- İnsanlar Niçin İman Eder? İmanın Sebep ve Sonuçları
- Masum (Korunmuş) İman
- Bilgi Araçları ve İman.
- İMANIN ŞUBELERİ