Fecir | Konular | Kitaplar

Yunus'un Alâmeti

Yunus



Yunus'un Alâmeti:



 

"O zaman yazıcılar ve Ferisîlerden bazıları:
Muallim, senden bir alâmet görmek isteriz, diye cevap verdiler. İsa da cevap
verip onlara dedi: Kötü ve zina işleyici nesil bir alâmet arar; ona Yunus
peygamberin alâmetinden başka bir alâmet verilmiyecektir. Çünkü nasıl Yunus üç
gün üç gece iri balığın karnında kaldı ise, insanoğlu da üç gün üç gece yerin
bağrında öyle kalacaktır." (Matta, 12/38-40, s. 13). Yunus'un balığın karnında
kalması ve öncesi: Yunus 1 ve 2. bölümde anlatılır; sayfa: 874, 875. Özellikle,
Yunus, 1/17 ve 2/1: "Ve Yunus, balığın karnından Allah'ı Rabbe dua etti" (Yunus
2/1, s. 874). Ölü müydü, diri miydi? Diri idi. Tekrar yukarıdaki Matta'ya
bakalım: "Çünkü nasıl Yunus... insanoğlu da ... öyle kalacaktır." Yunus diri
idiyse, İsa'nın da kabirde diri kalmış bulunması gerekirdi. Hıristiyanlık 3 gün
3 gece İsa'nın ölü kaldığını iddia eder. Çünkü hıristiyanlık, kendisinin
kurtuluşu için İsa'nın ölümünün ince ipine asılı durur (fedâ, fidye). Yunus
diri, İsa öllü. Yunus'tan tamamen farklı. Fakat İsa; "Yunus gibi" demişti,
Yunus'tan farklı dememişti. Farklı olur ve Yunus gibi alâmet göstermezse, aynı
olmazsa bizzat İsa'nın ifadesine göre alâmet gösterememiş, dolayısıyla gerçek
Mesih (Krist) olmamış olur.

Bazı hıristiyanlar, bu Matta'daki alâmetin
sadece (dört defa tekrar edilen 3 kelimesinden dolayı) 3 gün 3 geceyi ifade için
zamanı bildirdiğini söyler. Öyle kabul edelim: 3 gün + 3 gece = 72 saat. Tüm
dünya hıristiyanları, Paskalya'nın Cuma günü genel bir bayram yaparlar. Güzel
Cuma (Good friday); niçin güzel Cuma? Günahları temizlemek için ölümü (haça
gerilmesi) bir Cuma günü oldu. İncillerde İsa'nın saat 6 civarında haça
gerildiği ifade olunur. Zaten Sebt (Cumartesi) günü çarmıha gerilenler lânetli
sayıldığından, ağaca asılı kalmalarına izin verilmez. Gece karanlığı basmadan
mezara yerleştirdiler. Mecdelli Meryem'in İsa'nın mezarına gidip mezarı boş
bulması 4 İncilde de yer alır ve hepsi mezarın boş bulunması zamanını gayet açık
bir şekilde Pazar (haftanın birinci) günü, sabah, güneş yükselmeden önce
olduğunu anlatır. (Bkz. Matta, 28/1, s. 34; Markos, 16/2, s. 54; Luka, 24/1, s.
89; Yuhanna, 20/1, s. 116). Buna göre:

Paskalya Haftası:

                  Mezarda Kaldı

       Gündüz
                                         Gece

Cuma:
                                                            Yok              
                     Bir gece

Cumartesi:                           
                         Bir gün                              Bir gece

Pazar (güneş doğmadan kaybolur)   
Yok                                Yok

Toplam:
                                                        Bir gün       
                     İki gece          

         

Hani Hz. İsa, Yunus gibi, 3 gün 3 gece, yani 72
saat kalıyordu? Bu şemadan da gayet net görüldüğü gibi Hz. İsa, mezarda toplam
bir gün ve iki gece geçirmiştir. Görüldüğü gibi, ne yönden bakılırsa bakılsın,
Yunus'un alâmeti olarak İsa'nın mezarda kalışı konusunda, açık bir çelişki
sözkonusudur. Hatta Matta'ya göre Hz. İsa, cumartesi günü saat 3'te haça
gerilmiş, pazar  sabahı Mecdelli Meryem, tan yeri ağarırken kabrini ziyarete
gidince onu kabrinde bulamamıştır (Matta, 12/38-40; 26/17-75; 27/1-55; 28/1-11).
Dolayısıyla Matta'ya göre Hz. İsa'nın bırakın kabirde 3 gün kalmasını, o mezarda
bir tam gün dahi kalmamıştır.