Fecir | Konular | Kitaplar

Kızı İçin Yardım İsteyen Kadının Milliyeti ve Memleketi Neydi?

Kızı İçin Yardım İsteyen Kadının Milliyeti ve Memleketi Neydi



Kızı İçin Yardım
İsteyen Kadının Milliyeti ve Memleketi Neydi?

 

İncillerde Hz. İsa'nın Sur ve Sayda bölgesine
geldiği sırada cine tutulan kızını iyi etmesi için ondan yardım isteyen kadının
milliyeti ve memleketi konusunda açık çelişkiler vardır. Bu kadının İsrail
ırkından olmadığını, Hz. İsa'nın ona, "Çocukların ekmeğini köpeklere atmak iyi
değildir" şeklinde söylediği sözden anlıyoruz. Yahûdi olmayan bu kadının
milliyeti ve memleketi İncillerde farklı farklı gösterilmektedir. Matta'ya göre
bu kadın, Kenanlı'dır. Markos'a göre ise bu kadın Yunanlı olup Suriyeli Fenike
ırkındandır (Matta, 15/22; Markos, 7/26). Matta, kadının sadece Kenanlı olduğunu
söylemekle yetiniyor, başka bir şey söylemiyor. Markos ise, Matta'nın
söylediğinin zıddına olarak kadının Kenanlı değil; Yunanlı, Suriyeli fenike
ırkından olduğunu söylüyor. O, kadının Kenanlı olmadığını açık bir şekilde dile
getirirken; onun nereli olduğu konusunda dil ve mantık kurallarına aykırı bir
cümle kurarak, onun "Yunanlı, Suriyeli Fenike ırkından olduğu şeklinde çok tuhaf
bir ifade kullanıyor. Yunanlı, Suriyeli, Fenike ırkı şeklinde kelimelerin yan
yana dizilmesi oldukça enteresan ve gariptir. Acaba Yunanlı, Suriyeli mi
demektir? Suriyeli Yunanlılar var mı? Veya Yunanlı Suriyeliler var mı? Yunanlı
Suriyeli veya Suriyeli Yunanlı olan bir insan, ayrıca nasıl Fenike ırkından
olabiliyor? Belki Suriye'ye gelip yerleşmiş olan bir Yunanlı kast edilmiştir
diyebiliriz. Ama bu durumda o, nasıl Fenike ırkından olabilir? Fenike ırkı ile
Yunan ırkı aynı ırk mıdır? Bu kadın, Kenanlı mı, Yunanlı mı, Suriyeli mi, yoksa
Fenike ırkından mı? Bu konuda İncillerden doğru bir fikir çıkarabilene madalya
vermek gerekir.