Muharref İncillere Göre Barış ve Savaş Anlayışı
Muharref İncillere Göre Barış ve Savaş Anlayışı
Başta müsteşrikler/oryantalistler olmak üzere
hemen hemen tüm hıristiyan batılıların ve batı mukallitlerinin İslâm'a saldırmak
için ileri sürdükleri iddia ve ithamlardan biri, İslâm'ın kılıç zoruyla yayılan,
kutsal savaş taraftarı, savaşçı bir din olduğudur. O yüzden de müslümanlara
barbar demekten çekinmeyen, İslâm hâkim olduğunda gayri müslimleri kıtır kıtır
keseceklerini vehmeden veya insanlara böyle gösteren tipler çıkagelmiştir.
İslâm'ın kelime anlamının bile selâmet ve barış demek olduğunu, savaşın sebep ve
şeklini, cihadın kendi haçlı savaşı kültürlerinin benzeri kutsal savaş anlamında
olmadığı, İslâm'ın öldürme ve hücuma dayalı bir savaş anlayışını ne derece
değiştirdiğini... anlatmak, konu/kavram dışına çıkmak olacak ve sözü
uzatacaktır. Biz batının temel kültürlerinden biri/birincisi olan Kitab-ı
Mukaddes'teki savaş ve barış anlayışına kısa bir değinme yapacağız.
Hz. İsa, İncillerde insan sevgisinden,
fedâkârlık ve aftan, her peygamber gibi elbette çokça bahsetmiştir. Ama İslâm'ın
savaş anlayışına yanlış ithamlarla saldırırken, İncillerdeki Hz. İsa'ya veya
vahye atfedilen savaş, öldürme ve hatta katliâm teşviklerini niye görmek
istemiyor ve her iki dindeki ve Kitap'taki hükümleri mukayese etme gereği
duymuyorlar diye sorma hakkımız vardır diye düşünüyoruz. Bu konu da
göstermektedir ki, bazılarının derdi üzüm yemek değil, bağcı dövmektir: Yani,
hakkı arayıp bâtıla tavır almak değil; hakkı bâtıl, bâtılı da hak göstermektir.
Luka İncili, Hz. İsa'dan şu sözü nakleder: "Lâkin üzerlerine kral olmamı
istemeyen o düşmanlarımı buraya getirin ve önümde öldürün!" (Luka, 19/27, s.
83). Hz. İsa'ya isnat edilen bu ifade, onun kan dökme pahasına olsa bile, kral
olmak istediğini gösteriyor.
İncillerde tanıtılan İsa, maddî imkânlara sahip
bulunsa veya Hz. Dâvud veya Hz. Süleyman'ın oğlu ve vârisi olsaydı ne yapardı,
bilmiyoruz. Aynı anlamdaki ifadeyi Pavlus da belirtiyor: "Çünkü bütün düşmanları
kendi ayakları altına koyuncaya kadar, onun saltanat sürmesi lâzımdır." (Pavlus'un
Korintoslulara 1. Mektubu, 15/25). İsa'nın diğer bir sözü, daha dikkat
çekicidir: "Yeryüzüne selâmet getirmeğe geldim sanmayın; ben selâmet değil,
kılıç getirmeye geldim. Çünkü ben adamla babasının, kızla anasının ve gelinle
kaynanasının arasına ayrılık koymaya geldim. Adamın düşmanları kendi ev halkı
olacaktır." (Matta, 10/34-36)
Kur'ân-ı Kerim'de şu hükmü görüyoruz: "Dinde
zorlama yoktur." (2/Bakara, 256). "De ki: âSizin dininiz size, benim
dinim banadır." (109/Kâfirûn, 6). Peygamber, dini tebliğle mükelleftir;
birini dini kabule zorlamaya değil. Savaşa gelince, Kur'an şöyle emrediyor:
"Sizinle savaşanlarla Allah yolunda savaşın, aşırı gitmeyin; doğrusu Allah aşırı
gidenleri sevmez." (2/Bakara, 190). Savaşla Hz. Muhammed (s.a.s.) hiçbir
zaman devlet kurma, kral olma veya bir başka dünyevî çıkar sağlama gayesi
gütmemiştir. İslâm'da savaş sadece Allah için yapılır, bu da hakkı/dini müdâfa
halidir. Bu âyeti takip eden âyet ve dinsizleri öldürmeye cevaz veren âyetler,
sadece kendilerine karşı harp ilân edilmiş ve savaş açılmış düşmanlara, yani
savaşçılara karşıdır ki, savaşa katılmayanlar bunun dışında tutulmuştur. Haksız
yere bir cana kıyanın bütün insanları öldürmüş gibi olacağını Kur'an belirtir
(5/Mâide, 32).
İslâm, kesinlikle ve hiçbir şekilde katliâma ve
mecbur olunmadığı (müdâfa özelliği olmayan) hallerde öldürmeye cevaz vermez. Bir
de Kitab-ı Mukaddes'teki şu ifadelere bakalım: "Ancak Tanrı'nın
Rabbin miras olarak sana vermekte olduğu bu kavimlerin şehirlerinden nefes
alan kimseyi sağ bırakmayacaksın; fakat onları, Hittîleri ve Amorîleri, ve
Kenanlıları ve Perizzîleri ve Hivîleri ve Yebusîleri Tanrın Rabbin sana
emrettiği gibi tamamen yok edeceksin." (Tesniye, 20/16-17) "Orduların Rabbi
şöyle diyor: Amalek'in İsrail'e yaptığını, Mısır'dan çıktığı zaman yolda ona
karşı nasıl durduğunu arayacağım. Şimdi git, Amalek'i vur ve onların her
şeylerini tamamen yok et ve onları esirgeme ve erkekten kadına, çocuktan emzikte
olana, öküzden koyuna, deveden eşeğe kadar hepsini öldür." (1. Samuel, 15/2-3)
Görüldüğü gibi, katliâm için gösterilen tek sebep, intikam duygusunu tatmindir.
Bunun gibi daha birçok örnek verilebilir.
İNCİL
- İNCİL.
- Muharref İncillerde Hz.İsa'nın Nesebi Konusunda Görülen Çelişkiler
- Davud'un Tahtı İsa'ya Verildi mi, Verilmedi mi?.
- Ana-Babaya Hürmet mi Gerekir, Buğz mu?.
- Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Kölelik Anlayışı
- Hıristiyanlıkta Aslî Günah ve Bunun Keffâreti İçin Oğul'un Çarmıha Gerilmesi Anlayışı
- Evlilik
- Mesih
- Râhip
- Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar
- İncil; Anlam ve Mâhiyeti
- Hz. İsa'nın Ataları
- İsa'nın Dedesi Yakub mu, Heli mi?.
- İsa'nın Bir Cüzzamlıyı İyileştirmesi
- Muharref İncillere Göre Hz. İsa'da Irk Ayrımı
- Tefsirlerden İktibaslar
- Haç
- Misyoner
- Ruhbanlık
- Kur'ân-ı Kerim'de İncil Kavramı
- Hz. İsa (hâşâ) Lânetli miydi?.
- Unutulan Nesil
- Ölü Kızın Diriltilmesi
- Muharref İncillere Göre Hadım Olmak ve Evlenmenin Güzel Görülmemesi
- İncil ve Hıristiyanlıkla İlgili Bazı Kavramlar Ahd-i Atik
- Haramlar
- Nasârâ
- Rûhu'l-Kudüs
- Dört İncil; Yazılışı ve Elde Mevcut En Eski Nüshaları
- Muharref İncillerde Havârilerle İlgili Çelişkiler
- Kim Yardım İstedi, Yüzbaşı mı, İhtiyarlar mı?.
- İsa, Havârilerinin Değnek Almalarına İzin Veriyor mu, Vermiyor mu?
- Muharref İncillere Göre Kadın Hakları ve Boşanma.
- Ahd-i Cedid
- Havârî
- Nasrânî
- Sinoptik İnciller
- Dört İncilin Muhtevâsı
- Havarilerin Kimler Olduğu Konusunda Bile İttifak Yoktur
- Çıkarken mi, Yaklaşırken mi? İki Kör mü, Bir Kör mü?.
- Murdar Ruhun (Cinlerin) Domuzlara Girmesi
- Ana-Babaya Buğz.
- Apokryphos İnciller
- İncil(ler)
- Noel, Noel Baba
- Tahrif
- Kilise Tarafından Sahte (Apokrif) Sayılan İnciller ve Barnaba İncili
- Hz. İsa'nın "İnsanoğlu" ve "Allah'ın Oğlu" Olarak Anılması Konusundaki Çelişkiler
- Sıpa ile Beraber Eşek Var mıydı?.
- İsa'ya Ölürken Sirke mi Verdiler, Şarap mı?.
- Servet Düşmanlığı ve Tembellik.
- Ariusçuluk-Arianizm
- Katolik
- Ortodoks
- Tecessüd
- Barnaba İncili
- Hz. İsa'nın Tutuklanma Gecesinde Meydana Gelen Olaylarla İlgili Olarak Görülen Çelişkiler
- Kızı İçin Yardım İsteyen Kadının Milliyeti ve Memleketi Neydi?
- Yusuf'un Sülâlesi Kaç Kişi İdi?.
- Muharref İncillerde Sömürü ve Faiz Anlayışı
- Aslî Günah
- Keşiş
- Papa
- Tekfir (Keffâret, Fidye âRedemption)
- Kur'ân'a Göre Hıristiyanların İslâm'a Zıt Olan Bazı Temel İnançları Hıristiyanlar, Dinlerinde Aşırı Giderler
- Hz. İsa'nın Muhakeme Edilmesi, Çarmıha Gerilmesi ve Yeniden Dirilmesiyle İlgili Çelişkiler
- Zebedi'nin Oğullarının Anası mı Rica Etti, Oğulları mı?.
- İsa, Kendisi mi Vaftiz Ediyordu, Şakirtleri mi?.
- Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Suyu Şaraba Çevirmesi
- Aziz (sint, saint)
- Kilise
- Papalık
- Teslis
- Hıristiyanlar âAllah İsa'dır' Dediler
- Hz. İsa'nın Kudüs'e Giderken Bindiği Hayvanın Mâhiyeti Konusundaki Çelişkiler
- Haydutların Âkıbeti
- Baba ile Oğul Bir mi, Değil mi?.
- Bir İslâm Peygamberi; Hz. İsa.
- Barnaba
- Kitab-ı Mukaddes
- Papaz
- Uknum-akanim
- âİsa Allah'ın Oğludur' Dediler
- Lânetlenen İncir Ağacı Konusunda Görülen Çelişkiler
- Kabirlerden Çıkan Cinliler Kaç Kişiydi?.
- Galile'den mi, Galile'ye mi?.
- İncillere ve Hıristiyanlara Göre Hz. İsa.
- Bible
- Konsil
- Paskalya
- Vaftiz
- Hıristiyanlar Teslisi (Üçlü İlâh Anlayışını) Kabul Etmekle Kâfir Oldular
- Hz. İsa'nın Kendi Nefsi İçin Şehâdeti Konusunda Çelişkiler
- İsa'yı Kaç Kişi Kefenledi ve Kabre Koydu?.
- Yakup Var mı, Yok mu?.
- Hz. İsa'nın Çarmıha Gerilmesiyle İlgili İncillerdeki Kuşkular
- Cizvitlik
- Kutsal Perşembe
- Patrik
- Yahuda
- Hz. İsa'yı ve Annesi Meryem'i İlâh Edindiler
- Hz. Yahya ile ilgili Çelişkiler
- Kurtarıcı Allah mı, İsa mı?.
- Sağır ve Peltek Birini mi Getirdiler, Kalabalığı mı?.
- İncillere Göre Hz. İsa'nın Beşerî Yönleri
- Communion âyini
- Kutsal kabir
- Pavlus (Paulus, Paul, Saint Paul -Sen Pol-)
- Yahova
- Din Adamlarını Ta ı Edindiler
- Dans Sahneleri
- Mezarda Kaç Melek Gördüler?.
- İbrâhim ile Âdem Arasında Kaç Nesil Vardı? 19 mu, 20 mi? Kainan Fazla mı, Unutuldu mu?.
- Hz. İsa'nın ilâhlığı
- Ehl-i kitap
- Kutsal Cumartesi
- Paulcanien'ler
- Yahova şâhitleri
- Hıristiyanlıkta İbâdet
- Yunus'un Alâmeti
- Yahûdi Şeriatı (Eski Ahit'teki Hükümler, Emir ve Yasaklar) Geçerli mi, Değil mi?.
- Hadımlık İyi mi, Kötü mü?.
- Körlerin Kör Kılavuzu Pavlus.
- Ekanim-i selâse
- Luka
- Petrus
- Yuhanna
- Muharref İncillerin Karanlık Yüzleri
- Muharref İncillerde Görülen Diğer Çelişkilere Birkaç Örnek. Hz. İsa, Hz. Dâvud'un Oğlu mu, Değil mi?.
- Hükmetmek
- Şarap İyi mi, Kötü mü?.
- Pavlus Bir Ferisîdir
- Emmanuel
- Markos
- Piskopos
- Yusuf
- Muharref İncillerdeki Yüzlerce Çelişkiye Örnekler
- Davud'un Hangi Oğlu Hz. İsa'nın Atasıdır?.
- Barış-Kılıç
- Muharref İncillere Göre Barış ve Savaş Anlayışı
- Pavlus Tarafından Hıristiyanlığa Geçen Hususlar
- Engizisyon
- Matta
- Protestanlık
- İncil ve Hıristiyanlıkla İlgili Âyet-i Kerimeler