İncillere ve Hıristiyanlara Göre Hz
İncillere ve Hıristiyanlara Göre Hz. İsa
Hıristiyan kaynaklarına göre Hz. İsa, yaklaşık
30 yaşına geldiği zaman, Vaftizci Yahya insanları şu tarzda uyarmaya başlamıştı:
"Tevbe edin, çünkü göklerin saltanatı yakındır." (Matta, 3/1). Vaftizci
Yahya'nın Yahûdiye çölündeki bu irşad hareketine Hz. İsa da katılmış ve diğer
insanlarla beraber o da vaftiz edilmişti. Bir gün duâ ederken gökler açılmış ve
kendisine "Rûhu'l-Kuds" aracılığı ile ilk "ses" gelmiştir (Luka, 3/21). Hz.
İsa'nın söyledikleri halkı sevindirmiş ve onun etrafında kümelenmelerine yol
açmıştır. Ancak yahûdilerin önderleriyle okumuşları onu devrimci bulmuş ve
öğrettiklerini tehlikeli saymışlardır. Önceleri ses çıkarmamışlarken, sonraları
amansız düşman kesilmişlerdir. Bundan sonra Hz. İsa "şâkirtler" (Kur'an'da
"Havârîler") diye anılan 12 öğrenci ile daha çok meşgul olmuş ve onları
eğitmiştir. Baştan kendisinden hoşlanan halk, karşı telkinlerin de etkisiyle onu
reddetmiş, hatta ailesi bile bu harekete sıcak bakmaz olmuştur. Kudüs'teki dinî
otoritelerin İsa (a.s.)'yı tutuklatmalarından önce onun aktif bir çalışma içinde
olduğu anlaşılmaktadır (bkz. Rasullerin İşleri, 10/37-38; İşaya, 61/1-2; Luka,
4/16-19). Tutuklanan Hz. İsa, yahûdi yüksek mahkemesince ölüme mahkûm edilmiş,
bu mahkûmiyet Roma valisince çarmıha germe şekline dönüştürülmüştür.
İsa (a.s.)'nın askerlerce götürülmesi ve
tutuklanması üzerine bütün öğrencileri ve sevenleri kendisini yalnız
bırakmışlardır. Belki de pek çoğu ümitleri tamamen sönmüş vaziyette evlerine
çekilmişlerdir. Haçta ölen ve mezarı kapatılan Hz. İsa'nın kabrinin iki gün
sonra boş bulunduğu söylenmektedir (Markos, 16/2-6; Rasullerin İşleri, 2/23-24;
Luka, 24/44-51). Hz. İsa'nın mezarından kıyam etmiş olduğuna kendi öğrencileri
(Havâriler) bile önceden güçlükle inanmışken, sonradan, onun yaşadığı kanaatini
benimsemişlerdir (Bkz. Luka, 24/44-51).
Hıristiyanların temel inançlarından biri, Hz.
İsa'nın çarmıha gerilmesiyle ilgilidir.
Hz. Âdem, yasak meyveyi yiyerek Allah'a âsi olunca onun bu günahı soyunda devam
edegeldi. Âdem soyundan gelen bütün insanlar, atalarının işlediği, kendilerine
miras kalan bu günah yüküyle doğarlar. İnsanlar, hem kendi işledikleri
günahlarından ve hem de babaları Âdem'in günahından ötürü cezaya müstahak
oldular. Adâlet ve merhamet sahibi Allah için, Âdem ve soyunda ortaya çıkan bu
günah yüzünden bir problem ortaya çıktı: Âdemoğullarını cezalandırması rahmetine
aykırı olacak, cezalandırmaması da adâletine aykırı düşecekti. İşte Allah,
düşündü; nihayet günümüzden yaklaşık iki bin sene önce, bu iki sıfatını
bağdaştırmanın yolunu buldu: Kendi nefsi olan oğlunu, çocuk şeklinde bir kadının
karnına koyacak, tam bir insan olarak dünyaya gelecek, insanlar gibi yiyip
içecek, yaşayacak ve sonunda düşmanların zulmüne uğrayarak asılacak, böylece
kendi nefsi olan oğlunu fedâ ederek insanlığı ezelî günahından kurtaracaktı.
Öyle yaptı. İşte İsa'nın asılması, Allah'ın oğlunun, insanları ezelî günahtan
kurtarmak için kendini fedâ etmesidir.
Eldeki 4 İncillerin hepsinde Hz. İsa'nın haça
gerildiği belirtilirken, aynı zamanda haça gerilen kimsenin lânetli olduğu da
belirtilir. Güya Hz. İsa, tüm insanlık uğruna kendini feda ederken, lânete
müstahak da olmuş, ödül yerine ceza almıştır. Kitab-ı Mukaddes'te bu konu şöyle
ifade edilir: "Mesih, bizim uğrumuza lânet olmuş olarak bizi şeriatın lânetinden
kurtardı; çünkü yazılmıştır: âAğaç üzerine her asılan lânetlidir." (Pavlus'un
Galatyalılara Mektubu, 3/14). Bu konu, Ahd-i Atik'te (Tevrat'ta) şöyle yer alır:
"...Asılmış olan adam Allah tarafından lânetlidir." (Tesniye, 21/23). Hem tanrı
ve hem de lânetli olmak! Tam dalâlet ehlinin/sapıkların, aklını kullanmayan,
kitaplarını tahrif ve dinlerini oyuncak edenlerin anlayışı...
Allah'ın Hz. İsa'nın doğumuna dek bu kadar yıl
-hâşâ- kullarını kurtaracak bir yol bulamaması, Hz. Âdem'den binlerce yıl sonra
ancak çare bulabilmesi, -hâşâ- bu uzun süre içinde câhil ve âciz kalması, Hz.
İsa'dan önce yaşamış insanların günahkâr ve cehennemlik olarak ölmesi, içlerinde
peygamberlerin de bulunduğu bu insanların kendi işlemedikleri suçtan mahkûm
olmalarının adâletle nasıl bağdaşacağı, Allah'ın bir günahı direkt bağışlamaya
gücünün yetip yetmemesi, İsa'nın asılmasından başka çarenin niçin olmadığı,
kendi oğlunun haça gerilmesinin ayrıca bir suç teşkil edip edilmemesi, Allah'ın
âciz ve zayıf bir çocuk şekline girip anne karnında kalan zavallı biri olarak
görülmesinin ilâhî azametle/yücelikle nasıl bağdaşacağı, haça gerilenin
İncillere göre mel'ûn kabul edilmesiyle (bkz. Pavlus'un Galatyalılara Mektubu,
3/14; Tesniye, 21/23) bu olayın bağdaştırılması gibi nice sorular sorulabilir;
ama hıristiyanlardan pek mantıklı cevap alınamaz. Çünkü, aklı bırakmadan
hıristiyan olunamayacağı belirtilir.
Hemen tüm hıristiyanlara göre İsa, Tanrı'dır,
Tanrı'nın oğludur. Tanrı, hem birdir, hem üçtür; üçlü koalisyon olarak insanları
gökten yönetmektedirler. Hz. İsa, insanların doğuştan sahip oldukları aslî
günahın keffâreti olarak kendini insanlık için fedâ etmiştir.
İNCİL
- İNCİL.
- Muharref İncillerde Hz.İsa'nın Nesebi Konusunda Görülen Çelişkiler
- Davud'un Tahtı İsa'ya Verildi mi, Verilmedi mi?.
- Ana-Babaya Hürmet mi Gerekir, Buğz mu?.
- Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Kölelik Anlayışı
- Hıristiyanlıkta Aslî Günah ve Bunun Keffâreti İçin Oğul'un Çarmıha Gerilmesi Anlayışı
- Evlilik
- Mesih
- Râhip
- Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar
- İncil; Anlam ve Mâhiyeti
- Hz. İsa'nın Ataları
- İsa'nın Dedesi Yakub mu, Heli mi?.
- İsa'nın Bir Cüzzamlıyı İyileştirmesi
- Muharref İncillere Göre Hz. İsa'da Irk Ayrımı
- Tefsirlerden İktibaslar
- Haç
- Misyoner
- Ruhbanlık
- Kur'ân-ı Kerim'de İncil Kavramı
- Hz. İsa (hâşâ) Lânetli miydi?.
- Unutulan Nesil
- Ölü Kızın Diriltilmesi
- Muharref İncillere Göre Hadım Olmak ve Evlenmenin Güzel Görülmemesi
- İncil ve Hıristiyanlıkla İlgili Bazı Kavramlar Ahd-i Atik
- Haramlar
- Nasârâ
- Rûhu'l-Kudüs
- Dört İncil; Yazılışı ve Elde Mevcut En Eski Nüshaları
- Muharref İncillerde Havârilerle İlgili Çelişkiler
- Kim Yardım İstedi, Yüzbaşı mı, İhtiyarlar mı?.
- İsa, Havârilerinin Değnek Almalarına İzin Veriyor mu, Vermiyor mu?
- Muharref İncillere Göre Kadın Hakları ve Boşanma.
- Ahd-i Cedid
- Havârî
- Nasrânî
- Sinoptik İnciller
- Dört İncilin Muhtevâsı
- Havarilerin Kimler Olduğu Konusunda Bile İttifak Yoktur
- Çıkarken mi, Yaklaşırken mi? İki Kör mü, Bir Kör mü?.
- Murdar Ruhun (Cinlerin) Domuzlara Girmesi
- Ana-Babaya Buğz.
- Apokryphos İnciller
- İncil(ler)
- Noel, Noel Baba
- Tahrif
- Kilise Tarafından Sahte (Apokrif) Sayılan İnciller ve Barnaba İncili
- Hz. İsa'nın "İnsanoğlu" ve "Allah'ın Oğlu" Olarak Anılması Konusundaki Çelişkiler
- Sıpa ile Beraber Eşek Var mıydı?.
- İsa'ya Ölürken Sirke mi Verdiler, Şarap mı?.
- Servet Düşmanlığı ve Tembellik.
- Ariusçuluk-Arianizm
- Katolik
- Ortodoks
- Tecessüd
- Barnaba İncili
- Hz. İsa'nın Tutuklanma Gecesinde Meydana Gelen Olaylarla İlgili Olarak Görülen Çelişkiler
- Kızı İçin Yardım İsteyen Kadının Milliyeti ve Memleketi Neydi?
- Yusuf'un Sülâlesi Kaç Kişi İdi?.
- Muharref İncillerde Sömürü ve Faiz Anlayışı
- Aslî Günah
- Keşiş
- Papa
- Tekfir (Keffâret, Fidye âRedemption)
- Kur'ân'a Göre Hıristiyanların İslâm'a Zıt Olan Bazı Temel İnançları Hıristiyanlar, Dinlerinde Aşırı Giderler
- Hz. İsa'nın Muhakeme Edilmesi, Çarmıha Gerilmesi ve Yeniden Dirilmesiyle İlgili Çelişkiler
- Zebedi'nin Oğullarının Anası mı Rica Etti, Oğulları mı?.
- İsa, Kendisi mi Vaftiz Ediyordu, Şakirtleri mi?.
- Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Suyu Şaraba Çevirmesi
- Aziz (sint, saint)
- Kilise
- Papalık
- Teslis
- Hıristiyanlar âAllah İsa'dır' Dediler
- Hz. İsa'nın Kudüs'e Giderken Bindiği Hayvanın Mâhiyeti Konusundaki Çelişkiler
- Haydutların Âkıbeti
- Baba ile Oğul Bir mi, Değil mi?.
- Bir İslâm Peygamberi; Hz. İsa.
- Barnaba
- Kitab-ı Mukaddes
- Papaz
- Uknum-akanim
- âİsa Allah'ın Oğludur' Dediler
- Lânetlenen İncir Ağacı Konusunda Görülen Çelişkiler
- Kabirlerden Çıkan Cinliler Kaç Kişiydi?.
- Galile'den mi, Galile'ye mi?.
- İncillere ve Hıristiyanlara Göre Hz. İsa.
- Bible
- Konsil
- Paskalya
- Vaftiz
- Hıristiyanlar Teslisi (Üçlü İlâh Anlayışını) Kabul Etmekle Kâfir Oldular
- Hz. İsa'nın Kendi Nefsi İçin Şehâdeti Konusunda Çelişkiler
- İsa'yı Kaç Kişi Kefenledi ve Kabre Koydu?.
- Yakup Var mı, Yok mu?.
- Hz. İsa'nın Çarmıha Gerilmesiyle İlgili İncillerdeki Kuşkular
- Cizvitlik
- Kutsal Perşembe
- Patrik
- Yahuda
- Hz. İsa'yı ve Annesi Meryem'i İlâh Edindiler
- Hz. Yahya ile ilgili Çelişkiler
- Kurtarıcı Allah mı, İsa mı?.
- Sağır ve Peltek Birini mi Getirdiler, Kalabalığı mı?.
- İncillere Göre Hz. İsa'nın Beşerî Yönleri
- Communion âyini
- Kutsal kabir
- Pavlus (Paulus, Paul, Saint Paul -Sen Pol-)
- Yahova
- Din Adamlarını Ta ı Edindiler
- Dans Sahneleri
- Mezarda Kaç Melek Gördüler?.
- İbrâhim ile Âdem Arasında Kaç Nesil Vardı? 19 mu, 20 mi? Kainan Fazla mı, Unutuldu mu?.
- Hz. İsa'nın ilâhlığı
- Ehl-i kitap
- Kutsal Cumartesi
- Paulcanien'ler
- Yahova şâhitleri
- Hıristiyanlıkta İbâdet
- Yunus'un Alâmeti
- Yahûdi Şeriatı (Eski Ahit'teki Hükümler, Emir ve Yasaklar) Geçerli mi, Değil mi?.
- Hadımlık İyi mi, Kötü mü?.
- Körlerin Kör Kılavuzu Pavlus.
- Ekanim-i selâse
- Luka
- Petrus
- Yuhanna
- Muharref İncillerin Karanlık Yüzleri
- Muharref İncillerde Görülen Diğer Çelişkilere Birkaç Örnek. Hz. İsa, Hz. Dâvud'un Oğlu mu, Değil mi?.
- Hükmetmek
- Şarap İyi mi, Kötü mü?.
- Pavlus Bir Ferisîdir
- Emmanuel
- Markos
- Piskopos
- Yusuf
- Muharref İncillerdeki Yüzlerce Çelişkiye Örnekler
- Davud'un Hangi Oğlu Hz. İsa'nın Atasıdır?.
- Barış-Kılıç
- Muharref İncillere Göre Barış ve Savaş Anlayışı
- Pavlus Tarafından Hıristiyanlığa Geçen Hususlar
- Engizisyon
- Matta
- Protestanlık
- İncil ve Hıristiyanlıkla İlgili Âyet-i Kerimeler