Fecir | Konular | Kitaplar

İrtidâd, Neden Küfrün En Az Rastlanan Türüdür.

İrtidâd




İrtidâd, Neden
Küfrün
En Az Rastlanan Türüdür.
 
Bunun nedenini iki noktada
aramak gerekir:
Birincisi: Bir insanın
özellikle düşünerek ve karar vererek İslam'dan bilinçle çıkıp dinsiz olmak, ya
da başka bir dini seçmek için hiç bir haklı ve mantıklı neden bulamamasıdır.
Çünkü İslam, gerçekle­rin tümünü kucak­layan en bü­yük gerçektir. İslam'ı
yalanlamaya, Onu çürütmeye, hiç bir man­tık ve hiç bir otorite güç
yetirememiştir. Aynı zamanda İslam o kadar rahat, o kadar kolay anlaşılan bir
hayat ve ka­inat düzenidir ki insan zâten Onun atmosferinden dı­şarıya
çıkama­maktadır. İslam, bir anlamda fıtrat ve doğa demektir. Dolayısıyla bilgi
ve kültür düzeyi ne olursa olsun her müslüman, İslam'ı âdetâ solu­mak­tadır.
Onun için de başka bir din arayışı müslümanın akıl ve haya­linden hiç bir zaman
geçmez. Oysa İslam'ın dışındaki bütün dinlerin mensuplarında, hatta onların
aydınla­rında, rahiplerinde ve  her rütbe­den din adamlarında bile bu arayış
vardır. Nitekim Lübnan'daki arap hıristiyanların dinadamları ve
en­tellektüel­leri tarihin her aşamasında ve her münesebette İslam'ın ve
Kur'ân'ın yüceliğini dile getirmekten kendile­rini alamamışlardır. Vatikan bu
kaygıyı daima taşımaktadır.
"İrtidâd"'a ender
rastlanmasının ikinci nedeni ise çok ilginçtir. Çünkü kimli­ğindeki "İslam"
sözcüğünden başka İslam'la hemen hiç bir bağı olma­yan, buna rağmen kendini
belki de müslüman sanan bir­çok in­san daha vardır ki bunlar da İslam'dan çıkıp
başka bir din seç­meyi hiç bir zaman dü­şünmemek­tedirler. Çok şaşırtıcı gibi
görünen bu gerçeğin arka planındaki neden şudur:
Aslında çoğu pozitivist kâfir
ya da müşrik olan bu insanların İslam'dan başka bir din aramamaları, onların
hemen hiç bir dine önem vermemele­rinden kaynaklanmaktadır. Onlara göre: İslam
demek, mev­litler, kandiller, çelenkler, ayinler, tarikatlar, fal ve büyüler
gibi (İslam'la uzaktan yakından ilişkisi olmayan) bir sürü gelenekler, tören­ler
ve şarla­tanlıklar demektir; Ve yine on­lara göre: İslam da aynen Hıristiyanlık,
Musevilik, Budizm ya da Şintoizm gibi bir dindir; Dolayısıyla İslam'dan çıkıp
başka bir dine girmek ya da dinsiz olduğunu söylemek anlamsızdır.
Tarihte iki kez toplu riddet
olayı meydana gelmişse de bu her iki ola­yın teme­linde o günlerin özel
nedenleri yatmaktadır.
Bunların birincisi, Hz.
Peygamber (sav)'in vefatı üzerine henüz İslam'a ısın­mamış bulunan cahil çöl
araplarının yaşadıkları depras­yon­dur.
İkincisi ise yine İslamı pek
kavrayamamış olan Hazar Türkleri'nin VIII. inci yüz­yılda Kral Bulan'ın eğilimi
üzerine topluca Museviliğe gir­meleri olayıdır.

[1]

 

 



[1]
Ferit Aydın, İslam'da İnanç Sistemi, Kahraman Yayınları: 192-193.