Fecir | Konular | Kitaplar

Allah'ın Meleklere Vahyetmesinin Keyfiyeti

Allah




Allah'ın
Meleklere Vahyetmesinin Keyfiyeti:

 

Allah meleklerle onların anladıkları
bir kelam ile vasıtasız bir şekilde konuşmuştur. Melekler de Allah'ın emirlerine
itaat etmişlerdir.

"Hani Rabbin meleklere: "Muhakkak ben
yeryüzünde bir halife yaratacağım." demişti. Melekler: "Sen orada bozgunculuk
yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? dediler."
(Bakara: 2/30)

"Hani Rabbin meleklere: "Muhakkak ben
sizinle beraberim; haydi iman edenlere destek olun, diye vahyediyordu."
(Enfal: 8/12)

"İş taksim eden meleklere andolsun."
(Zariyat: 51/4)

"İş düzenleyenlere andolsun."
(Naziat: 79/5) 

Nevvas İbn Sem'an'dan Rasulullah (s.a.v.)
şöyle buyurmuştur:

"Allah Teala emri vahyetmek istediği
zaman vahy ile konuşur. Bunun üzerine gökleri, Allah korkusundan, şiddetli bir
sarsıntı –veya ravi titreme
demiş- alır. Göklerdeki yaratıklar (ehli semavat) bunu işitince, Allah için
secdeye kapanırlar da, başını ilk kaldıran Cibril olup, Allah ona vahyi ile
dilediğini söyler. Cibril, meleklere uğrar. Her bir göğe uğradığında, oranın
melekleri ona: "Rabbimiz ne dedi, ey Cibril?" diye sorarlar. Cibril de: "Gerçeği
söyledi. O, yücedir, büyüktür." der. Onların hepsi de, Cibril'in söylediği gibi
söylerler. Nihayet Cibril, vahy ile Allah'ın emrettiği yere varır."[1]



Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:



"Allah Teala, gökte bir işin
yapılmasına hükmetti mi, melekler, Allah'ın sözüne ihtiram ve inkıyad ederek
kanatlarını birbirine vururlar. Yüce Rabbin işitilen sözü, yalçın bir kaya
üzerinde (hareket eden) zincir(in sesi) gibi (heybetli)dir."[2]



Kur'an-ı Kerim, Levh-i Mahfuz'da
yazılıdır. Ramazan ayında, Kadir gecesinde indirilmiştir.

"Doğrusu o, şanlı bir Kur'an'dır.
Levh-i Mahfuz'dadır." (Buruc: 85/21-22) "Gerçekten biz onu kadir gecesinde
indirdik." (Kadr: 97/1)



"Ramazan ayı ki Kur'an  o ayda
indirildi." (Bakara: 2/185)

Alimler Allah'ın, Cibril'e Kur'an'ı
vahyetme keyfiyyetinde aşağıdaki görüşlere ayrılmışlardır:

1)
Ehli sünnete göre Cibril, özel lafzı ile onu Allah'tan işitip çabucak
ezberlemiştir.

2)
Cibril onu Levh-i Mahfuz'dan ezberlemiştir. Bu görüşün bir dayanağı yoktur.

3)
Cibril'e sadece mana ilka edilmiştir. Lafızlar Cibril'e veya Muhammed'e aittir.
Bu görüş sünnete nisbet edilmiştir.

"O, hevasından konuşmaz. Onun
söylediği kendisine vahyedilenden başkası değildir."
(Necm: 53/3-4)[3]



 

 





[1]
Taberani.





[2]
Buhari.





[3]
Kattan-Mebahis: 50-53.