Fecir | Konular | Kitaplar

Tabiat Nedir? .

Tabiat Nedir




Tabiat Nedir?
 
"Tabiat, bir varlığın temel ve
değişmez özelliğidir," diyorlar. Elma, ağacının tabiatı gereği ortaya
çıkıyormuş. Kuzu da, koyunun tabiatından dolayı kuzu olmuş... Öyle mi?
Fizik söylüyor: Kâinat bir
zamanlar gaz hâlindeydi. "Gaz hâli" onun tabiatıydı. Tabiat, değişmez ve temel
özellik olduğuna göre, bu hâlin sonsuza kadar devamı gerekmez miydi? Peki, ateş
hâline niçin geldi? Dünya bir ateş kütlesiydi. Bu hâl de onun tabiatıydı. Bu
özellik ebediyyen devam etmeli değil miydi? Şu hâlde toprak, hava ve su gibi zıt
tabiatlar nasıl ortaya çıktı? Toprağın, suyun ve havanın tabiatıyla, bitkinin,
hayvanın ve insanın tabiatı aynı mı? Ayrıysa bitkiler, hayvanlar ve insanlar
nasıl meydana geldi?
"Tabiat üstü mutlak bir kudret"
kabul edilmedikçe, bütün sorular boşlukta asılı kalmaya mahkûm. Noksandan
mükemmele doğru uzayıp giden varlık zincirini izah etmenin tek yolu, sonsuz ilim
ve kudret sahibi Yaradanı tanımaktan geçiyor. Her usta, eserinden daha
mükemmeldir. Soba ile sobacı, bina ile mimar örneklerini hatırlayalım.
Canlıların, cansızlardan daha üstün olduğu da bir gerçek. Şu hâlde, noksan
özellikte cansızlar, mükemmel canlıları nasıl yaratır?
Toprağa düşen tohum, dört
varlıkla karşılaşır: toprak, hava, su ve ısı. Bunların hepsi de olabileceğince
câhil, kör, sağır ve âcizdir. Ne tohumu tanırlar, ne de kendilerini. Tohum da
cahillikte onlardan geri kalmaz. Oysa, o tohumdan fışkıran bitki, akıl gözünü
kamaştıracak kadar mükemmel bir eserdir. Adı geçen dört unsurun sahip olmadığı
bir ölçü, şekil, tad, koku ve renk ile yaratılıyor. Üstelik bu bitkinin
milyarlarcası aynı anda, birbirine karıştırılmadan, eksiksiz, kusursuz
yapılıyor.  Tabiatçılar bunu nasıl açıklayacaklar?
Tabiat kanunları ise, kendi
başlarına bir iş yapamazlar. Kâinattaki hârika faâliyetlerin arkasında, Allah'ın
güzel isimleri vardır. Güneş ışığının  her yeri aydınlatması gibi bunlar da
kâinatı kuşatmıştır. Tabiat ise, "tesir eden mutlak güç" değil, "tesir altında
kalan âciz bir eserdir." Dışarıdan gelen sonsuz bir irâdeye boyun eğmekle
şekilleniyor, çeşitleniyor ve yeni yaratılışlara sahne oluyor.

[1]

 



[1]
Ahmet Kalkan, Kur'an Kavram Tefsiri.