Fecir | Konular | Kitaplar

Çağdaş İsrâiliyyât

Çağdaş İsrâiliyyât

Çağdaş
İsrâiliyyât:

Bugün, İslâmî kültürü tehdit eden, eski
İsrâiliyyât değil; adı İsrâiliyyât olmayan ve çoğu kimsenin dikkatini çekmeyen
çağdaş İsrâiliyyâttır. İsrâiliyyât, bizce "tahrif kültürü"nü sembolize eden bir
isimdir. İslâm kültürünü tahrife yönelen her kültür, "isrâiliyyât" kapsamına
girer. Bu yüzden orta çağda İslâm kültürünü istilâ eden Yunan felsefesi de
döneminin isrâiliyyâtıydı. Her yabancı kültür gibi girdiği kültüre hem katkıda
bulundu, hem yozlaştırdı. Yüzyıllardır boşu boşuna tartışılan ve "imanın
kelâmlaşması" demeye gelen Allah'ın sıfatları meselesi, dünyanın
"kadîm/hâdis"liği meselesi, "haşir" meselesi, "cüz'ü lâ yetecezzâ" meselesi hep
bu kültürün İslâm kültürüne etkisiyle ortaya çıkan incir çekirdeğini doldurmayan
meselelerdi.

Bugünün en tehlikeli isrâiliyyâtı çağdaş
ideolojiler ve sistemlerdir. Marksizm, sosyalizm, şövenizm, kapitalizm ve
Kemalizm birer isrâiliyyât olduğu gibi, pozitivizm, materyalizm, sekülarizm ve
laisizm gibi felsefî ve siyasî akımlar da bugünün İslâm kültürünü ve hatta
varlığını ciddi bir biçimde tehdit eden isrâiliyyâttır. Türk-İslâmcılık, İslâmî
sol, İslâm sosyalizmi şimdilerde moda olan laik İslâm da "hakkın bâtılla
karıştırılarak" bir tür "düşünce şirki" elde edilen yahûdileşme ve gâvurlaşma
temâyüllerindendir. Bu gibi düşünce şirklerine fetva tedarik etmekle
görevlendirilen resmî din adamları taifesiyle Kur'an'ın "hakka bâtılı karıştırıp
bile bile hakkı gizledikleri" için kınadığı yahûdileşmiş din adamları arasında
garip bir ilişki var.

Laisizm, son moda isrâiliyyât olarak günümüz
Türkiye müslümanları için çok ciddi bir tehlike olarak hissettirmektedir
kendisini. Müslümanca düşünme ve yaşama felsefesini kökten tehdit eden laisizm
sadece kültürümüzü değil; imanımızı da tehdit etmekte. Kadim/eski isrâiliyyât,
kelimeleri yerlerinden ederek düşünceyi tahrif ve hayatı tahrip ediyordu. Çağdaş
isrâiliyyât olan laisizm ise eşyayı menşeinden, gayesinden ve illetinden ederek
düşünceyi tahrif ve imanı tahrip etmektedir. Bu çağdaş ilhad modası, hayatla
imanın arasını ayırarak eşyanın tabiatına aykırı bir konum almakta, bu modaya
kapılanlar ise dini "vicdanîleştirerek" hıristiyanlaşmaktadırlar. Laisizm,
Kur'an'ın diliyle "sapıtanların yolu", yani bir "hıristiyanlaşma"dır.

Ancak, şu bir gerçektir ki, isrâiliyyâtın ister
eski, ister çağdaş olsun tüm çeşitlerinde yahûdilerin parmağı hep olagelmiştir.
İslâmî kaynaklara girmiş kadim isrâilî rivâyetlerin başında deccal ve mehdi
haberleri gelirdi. Çağımız yahûdileri, tekellerinde tuttukları basın-yayın ve
iletişim araçları vasıtasıyla süper güç adı altında insanların zihninde "heyûlâ"
haline getirilen yeni "deccal" ve "mehdi"ler imal etmektedir. İnsanlığın
bilnçaltına yerleştirilen bu güçler, kimi için "korku", kimi için "umut" haline
getirilmektedir.

Bugün iletişim organları sayesinde çağdaş
teknoloji muazzam bir hurâfe haline getirmektedir. İnsanlar makinelerde, onlarda
olmayan birtakım güçler vehmeder olmuşlardır. Çağdaş isrâiliyyât, "yazılı
âyetler" dışındaki üç âyeti de tahrife yönelmiştir.