Fecir | Konular | Kitaplar

4- Tevhid, Özel Bir Medenyet ve Kültür Oluşturur

4



4- Tevhid, Özel Bir Medeniyet ve Kültür Oluşturur
 
a- Medeniyet, gerçek
anlamıyla, İslâm'dan, Tevhidin oluşturduğu hayat ve toplumsal ilişkiden farklı
bir şey değildir. İslâm'ın kendisi, mükemmel bir medeniyettir.
b- Mükemmel bir
medeniyetin insanî ve toplumsal özellikleri, insanların kula kulluktan kurtulup
sadece Allah'ın hükümlerine rızâ göstermeleri ve O'nun kanunlarını uygulamaları
sonucunda gerçekleşir. 
c- Kelime-i Tevhid,
Kur'an ve sünnetle hudutları çizilen bir kültür ve medeniyet ön görmektedir.
Tevhidî inanış; hikmetin (faydalı ilim ve uygulamanın) müslümanların yitik malı
olduğunu, onu nerede bulurlarsa almaları gerektiğini öğretmektedir.
d- Doğruluğu kanıtlanmış
ve insanlığın faydasına kullanılan müsbet bilimle İslâm'ın çatışması sözkonusu
değildir. Aslında müsbet bilim, Allah'ın insanda ve evrende yarattığı kanunların
(sünnetullahın) tanınması ve disiplininden başka bir şey değildir.
e- Tevhidî anlayış,
insanın sınır tanımadan gelişen bilim ve teknolojinin kölesi durumuna
getirilmesine karşı çıkıp; teknolojinin ve ilmin insanın hayrına/faydasına
hizmet ederek insanın emrine/istifadesine verilmesini öngörmektedir.
f- Tevhidî zihniyet,
insanlara "uygarlık" diye "modernizm"i, teknolojik köleliği ve tüketim toplumu
olup eşyanın ve sömürücülerin emrine ve hizmetine girmeyi kesin bir şekilde
reddedip insanların âdil bir şekilde gerçek medeniyetten nasiplenmelerini
sağlar. Yeryüzünde ancak Tevhid inanç ve düzeninin hâkim olmasıyla bu adâlet
gerçekleşir; insan ancak tevhidî medeniyet anlayışı sâyesinde tüm köleliklerden
kurtularak yeryüzünün efendisi/halifesi olma onuruna kavuşabilir.      
g- Tevhidî inanış;
Allah'ın emir ve yasaklarının Rasûlullah'ın örnekliğiyle uygulandığı bir toplumu
İslâm toplumu kabul eder. Toplumdaki bireyler, birtakım dinî anlayış ve davranış
içinde olsalar da, eğer o toplumda bireyse, sosyal ve siyasal düzenlemeler
Allah'ın hükümlerine dayanmıyorsa, o topluma câhiliyye toplumu denilir.

[1]




 



[1]
Ahmet Kalkan, Kur'an Kavram Tefsiri.